Cauze ale defectiunilor rulmentului de roata

rulment de roataRulmentii de roata sunt componente esentiale ale autovehiculelor. Acestia contribuie considerabil la confortul si siguranta din timpul condusului. Rulmentii de roata sunt supusi la numeroase sarcini, cum ar fi viteza ridicata a rotii, lovituri puternice din cauza suprafetelor de rulare accidentate, murdarie si temperaturi extreme. Toate acestea pot avea un impact negativ asupra bunei functionari a rulmentului; in conditii nefavorabile, rezultatele pot include rupturi sau blocari ale rulmentului de roata. Daca acestea se blocheaza in timp ce vehiculul se afla in miscare, pot avea loc situatii periculoase sau accidente.

Sfaturi pentru diagnoza deformarii prin ovalizare

  1.  Indepartati rulmentul de roata din locas.
  2. Verificati daca exista un punct negru pe fiecare dintre cele doua suprafete ale inelului exterior al rulmentului. Asigurati-va ca nu exista avarii pe cele doua suprafete, la un unghi de 90 de grade fata de punctele negre. Daca exista, inseamna ca locasul este deformat si fuzeta necesita inlocuire.
  3. Demontati rulmentul de roata pentru a va asigura ca nu exista un efect de slefuire in calea de rulare a bilelor inelului exterior. Pentru  face acest lucru, incepeti prin indepartarea garniturii (cu clesti speciali), apoi demontati unitatea ce contine inelele exterior si interior, locas si bile.
  4. Curatati calea de rulare a inelului exterior si verificati existenta zgarieturilor corespunzatoare punctelor negre pe exteriorul inelului extern. Aceste zgarieturi confirma deformarea prin ovalizare a fuzetei.

Cauze ale defectiunilor rulmentului si masuri de luat

Problema: Rulmentul de roata face zgomote puternice (de frecare) dupa ce a fost montat, in timpul testului de sosea.

  1. Cauza: Unul din cele doua inele interioare este avariat, deci butucul rotii nu se potriveste pentru ca fixarea estet prea ingusta.Remediu: Inlocuiti rulmentul de roata.
  2. Cauza: A fost utilizat dispozitivul gresit pentru montarea inelului interior si s-a inclinat pe butucul rotii; pana sau bucsa nu este paralela intre carcasa si partea laterala a inelului rulmentului.Remediu: Inlocuiti intregul rulment de roata.
  3. Cauza: Deformare excesiva prin ovalizare in locas cu restrictie extrema a spatiului in locurile inchise ale deformarii.Remediu: Inlocuiti fuzeta si rulmentul de roata.
  4. Cauza: Locas avariat in fuzeta.Remediu: Rectificati micile defecte de pe butucul rotii sau inlocuiti butucul si rulmentul.
  5. Cauza: Zgarieturi sau incizii adanci, atat pe locasul rulmentului de pe butuc, cat si pe rulment, cauzate de demontarea incorecta.Remediu: Rectificati micile defectiuni ale butucului rotii sau inlocuiti butucul si rulmentul.

 

Problema: Crestere extrema a temperaturii la inceperea functionarii

  1. Cauza: Intervalul axial al rulmentului de roata dintre butucul rotii si fuzeta este extrem de restrictionat. Componente asezate sau montate incorect.Remediu: Verificati setarile fuzetei si ale butucului rotii si reajustati daca este necesar.
  2. Cauza: Instalarea incorecta a rulmentului de roata in locas (lipsa saibelor elastice in locas) cauzeaza deviatii axiale graduale ale rulmentului de roata si a butucului. Butucul rotativ se freaca de locasul stationar al rulmentului de roata. Acest nivel de frictiune face ca temperatura rulmentului de roata sa creasca. Lubrifiantul se arde, iar piesa nu mai functioneaza.Remediu: Indepartai rulmentul de roata si verificati prezenta saibelor elastice, inlocuiti rulmentul de roata daca este necesar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *