Radiatoarele auto – racire superioara cu noua tehnologie 5mm

radiators_5mmTehnologiile avansate utilizate in autoturismele moderne se dezvolta extrem de rapid. Designerii din industria auto continua sa puna accentul pe imbunatatirea eficacitatii propulsorului, cu scopul de a reduce volumul. Insa obtinerea unei puteri sporite prin intermediul unor motoare mai mici necesita o racire mai eficienta. Aceasta nu poate fi obtinuta prin marirea dimensiunilor unitatilor de racire. Spatiul din compartimentul motor devine tot mai limitat, datorita echipamentului aansat al motorului, astfel incat sporirea eficientei racirii trebuie realizata prin aplicarea, la nivelul radiatorului, a unei tehnologii care ia in calcul atat cerintele de eficienta cat si limitarile de spatiu.

Nissens este primul producator din Europa care ofera radiatoare proprii bazate pe cea mai noua tehnologie de 5 mm, indeplinind astfel nevoia de a combina eficienta sporita a racirii cu ocuparea unui spatiu mai redus pentru unitatea de racire.

Ce inseamna tehnologia 5 mm?

Initial, tehnologia 5 mm a fost introdusa si aplicata la cateva modele populare japoneze ale producatorilor Mazda, Suzuki si Toyota. Astazi, potentialul pietei europene este de asemenea in crestere, iar numarul masinilor noi echipate cu tehnologia 5 mm este in ascensiune.

Termenul 5 mm indica faptul ca spatiul dintre tuburile din fagurele radiatorului este de 5mm. Pana nu demult, majoritatea radiatoarelor din aluminiu pentru autoturisme erau construite cu o distanta de 10 mm intre tuburi.

Remarcabila reducere a distantei in radiatoarele 5 mm a generat un numar de beneficii interesante in comparatie cu sistemele standard:

  • performante sporite la racire
  • reducerea dimensiunilor unitatii de racire, in special a grosimii, prin folosirea unui numar mai mic de randuri, dar si din punct de vedere al latimii si inaltimii
  • greutate mai mica a radiatorului

Racire imbunatatita

Radiatoarele de 5 mmDiagrama de alaturi prezinta rezultatele unui test de performanta al racirii, realizat intre doua radiatoare identice, unica diferenta fiind ca unul era construit prin utilizarea tehnologiei standard, de 10 mm, iar celalalt cu noua tehnologie de 5 mm. Comparatia intre performantele celor doua radiatoare arata ca radiatorul de 5 mm raceste cu pana la 25% mai bine decat sistemul de 10 mm. Acest rezultat extraordinar este exprimat prin curba performantei, unde 1m/s in sistemul de 10 mm este reperul 100. Acesta corespunde procentului de 100%. Toate celelalte valori reflecta cresterea procentului de la reperul 100.

Ca exemplu, este demn de observat faptul ca, daca viteza aerului creste de la 1 m/s la 6 m/s in radiatorul de 10 mm, performanta racirii va creste cu 60%. In radiatorul de 5 mm, aceasta performanta creste cu un procent remarcabil, de 80%.

Modelele Nissens noi disponibile la 5 mm

Angajamentul Nissens de a oferi cea mai consistenta gama aftermarket face ca mai multe produse Nissens sa incorporeze tehnologia 5 mm. Astazi, radiatoarele fabricate folosind noua tehnologie acopera 35 de coduri OE, de le 44 de modele de autoturisme.

Doriti sa primiti de la noi o oferta de radiator pentru autoturismul dumneavoastra? Atunci completati formularul de cerere piese auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *